loading...

برنامه نویسی ایرانی

بازدید : 24
شنبه 12 اسفند 1402 زمان : 23:41

مقدمه ای بر زبان برنامه نویسی اسکرچ

سلام، و به این پست وبلاگ در مورد زبان برنامه نویسی کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست نوجوانان برنامه نویسی Scratch خوش آمدید! اگر به دنبال راهی سرگرم کننده، آسان و خلاقانه برای یادگیری کدنویسی هستید، به جای درستی آمده اید. Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری است که به شما امکان می دهد داستان های تعاملی، بازی ها، انیمیشن ها و موارد دیگر را بسازید.

شما همچنین می توانید پروژه های خود را با میلیون ها کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست Scratcher دیگر در سراسر جهان به اشتراک بگذارید. در این پست شما را با برخی از ویژگی ها و مفاهیم اولیه Scratch آشنا می کنم و به شما نشان می دهم که چگونه با اولین پروژه خود شروع کنید. بیایید شیرجه بزنیم!

زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری و مبتدی است که کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست برای معرفی مفاهیم کدنویسی به زبان آموزان در تمام سنین، به ویژه کودکان و مبتدیان طراحی شده است. Scratch که توسط گروه Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است، یک محیط کاربرپسند برای ایجاد داستان های تعاملی، بازی ها، انیمیشن ها و شبیه سازی ها فراهم می کند.

تاریخچه و اختراعات زبان برنامه نویسی اسکرچ

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری پرکاربرد است که توسط گروه Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است. تاریخچه ای جذاب دارد و از زمان پیدایش کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست تاکنون چندین اختراع و تکرار داشته است. در اینجا مروری کوتاه بر تاریخچه و اختراعات کلیدی Scratch است:

توسعه اولیه:

Scratch Emerges (2003): Scratch ابتدا در سال 2003 به عنوان یک پروژه تحقیقاتی توسط گروه Lifelong Kindergarten MIT منتشر شد. این برنامه توسط میچل رسنیک و تیمش ایجاد شد تا بستری خلاقانه و در دسترس برای زبان آموزان جوان فراهم کند تا مفاهیم برنامه نویسی را کشف کنند.

اختراعات و نقاط عطف کلیدی:

برنامه نویسی مبتنی بر بلوک (2003): یکی از اختراعات کلیدیربرنامه نویسی نوجوانان Scratch مفهوم برنامه نویسی مبتنی بر بلوک بود. کاربران Scratch به جای تایپ خطوط کد، بلوک‌های کد رنگارنگ کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست را کشیده و به هم می‌چسبانند و آن را برای کاربرانی که تجربه کمی یا بدون تجربه کدنویسی دارند در دسترس قرار می‌دهند.

انجمن آنلاین (2006): در سال 2006، انجمن آنلاین اسکرچ راه اندازی شد. این پلتفرم به کاربران اجازه می داد تا پروژه های خود را به اشتراک بگذارند، همکاری کنند و از یکدیگر یاد بگیرند. این نقش اساسی در محبوبیت و تأثیر آموزشی اسکرچ داشت.

Scratch 2.0 (2013): در سال 2013، Scratch 2.0 منتشر شد که پیشرفت های قابل توجهی را برای پلتفرم به ارمغان آورد. این امکان را به کاربران می داد تا پروژه ها را مستقیماً در کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست مرورگرهای وب خود ایجاد کنند و Scratch را حتی بیشتر در دسترس قرار دهد.

گسترش به سخت افزار (2014): Scratch فراتر از نرم افزار گسترش یافت و از یکپارچه سازی با سخت افزار، از جمله کیت روباتیک محبوب LEGO Mindstorms EV3، پشتیبانی کرد. این حرکت محاسبات فیزیکی و آموزش رباتیک را تشویق کرد.

Scratch 3.0 (2019): Scratch 3.0 یک رابط کاربری بازطراحی شده و کاربرپسندتر معرفی کرد. همچنین شامل پشتیبانی از سخت‌افزار جدید، مانند micro:bit و Makey Makey بود که دامنه آن را بیشتر گسترش داد.

کارت‌های برنامه‌نویسی اسکرچ (2020): MIT مجموعه‌ای از کارت‌های برنامه‌نویسی اسکرچ را در سال 2020 منتشر کرد که کارت‌های فیزیکی حاوی بلوک‌های اسکرچ و فعالیت‌هایی کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست را برای کاوش کدنویسی آفلاین ارائه می‌کرد.

تاثیر آموزشی:

آموزش و توسعه (در حال انجام): Scratch به یک ابزار ارزشمند برای مربیان در سراسر جهان تبدیل شده است. در کلاس های درس برای آموزش کدنویسی، حل مسئله و تفکر خلاق استفاده می شود. اسکرچ در محیط‌های آموزشی غیررسمی مانند باشگاه‌های کدنویسی و کارگاه‌ها نیز حضور دارد.

دسترسی جهانی: تأثیر Scratch در سطح جهانی گسترش می‌یابد، با پایگاه کاربری متنوعی که فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف را نمایندگی می‌کنند. ویژگی‌های ترجمه این پلتفرم، آن را برای کاربرانی با پیشینه‌های مختلف در دسترس قرار می‌دهد.

پروژه‌های متنوع: اسکرچ به کاربران الهام‌بخش ایجاد طیف کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست گسترده‌ای از پروژه‌ها، از جمله انیمیشن‌ها، بازی‌ها، داستان‌های تعاملی و شبیه‌سازی شده است. این خلاقیت به جذابیت Scratch به عنوان یک ابزار یادگیری کمک کرده است.

ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی اسکرچ

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری است که برای معرفی مفاهیم کدنویسی به شیوه ای در دسترس و جذاب، به ویژه برای مبتدیان، به ویژه کودکان طراحی شده است. چندین ویژگی کلیدی را ارائه می دهد که آن را به یک انتخاب محبوب برای یادگیری و بیان خلاق تبدیل می کند:

کدگذاری مبتنی بر بلوک: Scratch از یک سیستم کدگذاری مبتنی بر بلوک استفاده می‌کند که در آن کاربران بلوک‌های کدی را که ساختارهای برنامه‌نویسی مختلف را نشان می‌دهند، روی هم چیده و می‌چسبانند. این رویکرد بصری نیاز به حفظ نحو و تایپ را از بین می برد و آن را برای کاربران در هر سنی قابل دسترس می کند.

رابط کشیدن و رها کردن: کل فرآیند کدنویسی در Scratch شامل کشیدن و رها کردن بلوک‌های کد روی یک منطقه اسکریپت است. این رابط کاربری ساده و شهودی یادگیری عملی را ترویج می کند.

Sprites و Backdrops: پروژه‌های Scratch حول محورها (شخصیت‌ها یا اشیاء) و پس‌زمینه (پس‌زمینه) ساخته می‌شوند. کاربران می توانند برای سفارشی کردن پروژه های خود، sprite و پس زمینه خود را ایجاد یا وارد کنند.

لباس ها و صداها: جن ها می توانند لباس های متعددی داشته باشند که امکان تغییر انیمیشن و شخصیت را فراهم می کند. کاربران همچنین می توانند صداها و موسیقی را به پروژه های خود اضافه کنند.

Stage and Broadcasts: مرحله جایی است که What is the use of Scratch programming language? عمل در یک پروژه Scratch اتفاق می افتد. کاربران می توانند رفتار اسپرایت ها را بر روی آن کنترل کنند

مقدمه ای بر زبان برنامه نویسی اسکرچ

سلام، و به این پست وبلاگ در مورد زبان برنامه نویسی کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست نوجوانان برنامه نویسی Scratch خوش آمدید! اگر به دنبال راهی سرگرم کننده، آسان و خلاقانه برای یادگیری کدنویسی هستید، به جای درستی آمده اید. Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری است که به شما امکان می دهد داستان های تعاملی، بازی ها، انیمیشن ها و موارد دیگر را بسازید.

شما همچنین می توانید پروژه های خود را با میلیون ها کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست Scratcher دیگر در سراسر جهان به اشتراک بگذارید. در این پست شما را با برخی از ویژگی ها و مفاهیم اولیه Scratch آشنا می کنم و به شما نشان می دهم که چگونه با اولین پروژه خود شروع کنید. بیایید شیرجه بزنیم!

زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری و مبتدی است که کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست برای معرفی مفاهیم کدنویسی به زبان آموزان در تمام سنین، به ویژه کودکان و مبتدیان طراحی شده است. Scratch که توسط گروه Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است، یک محیط کاربرپسند برای ایجاد داستان های تعاملی، بازی ها، انیمیشن ها و شبیه سازی ها فراهم می کند.

تاریخچه و اختراعات زبان برنامه نویسی اسکرچ

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری پرکاربرد است که توسط گروه Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است. تاریخچه ای جذاب دارد و از زمان پیدایش کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست تاکنون چندین اختراع و تکرار داشته است. در اینجا مروری کوتاه بر تاریخچه و اختراعات کلیدی Scratch است:

توسعه اولیه:

Scratch Emerges (2003): Scratch ابتدا در سال 2003 به عنوان یک پروژه تحقیقاتی توسط گروه Lifelong Kindergarten MIT منتشر شد. این برنامه توسط میچل رسنیک و تیمش ایجاد شد تا بستری خلاقانه و در دسترس برای زبان آموزان جوان فراهم کند تا مفاهیم برنامه نویسی را کشف کنند.

اختراعات و نقاط عطف کلیدی:

برنامه نویسی مبتنی بر بلوک (2003): یکی از اختراعات کلیدیربرنامه نویسی نوجوانان Scratch مفهوم برنامه نویسی مبتنی بر بلوک بود. کاربران Scratch به جای تایپ خطوط کد، بلوک‌های کد رنگارنگ کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست را کشیده و به هم می‌چسبانند و آن را برای کاربرانی که تجربه کمی یا بدون تجربه کدنویسی دارند در دسترس قرار می‌دهند.

انجمن آنلاین (2006): در سال 2006، انجمن آنلاین اسکرچ راه اندازی شد. این پلتفرم به کاربران اجازه می داد تا پروژه های خود را به اشتراک بگذارند، همکاری کنند و از یکدیگر یاد بگیرند. این نقش اساسی در محبوبیت و تأثیر آموزشی اسکرچ داشت.

Scratch 2.0 (2013): در سال 2013، Scratch 2.0 منتشر شد که پیشرفت های قابل توجهی را برای پلتفرم به ارمغان آورد. این امکان را به کاربران می داد تا پروژه ها را مستقیماً در کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست مرورگرهای وب خود ایجاد کنند و Scratch را حتی بیشتر در دسترس قرار دهد.

گسترش به سخت افزار (2014): Scratch فراتر از نرم افزار گسترش یافت و از یکپارچه سازی با سخت افزار، از جمله کیت روباتیک محبوب LEGO Mindstorms EV3، پشتیبانی کرد. این حرکت محاسبات فیزیکی و آموزش رباتیک را تشویق کرد.

Scratch 3.0 (2019): Scratch 3.0 یک رابط کاربری بازطراحی شده و کاربرپسندتر معرفی کرد. همچنین شامل پشتیبانی از سخت‌افزار جدید، مانند micro:bit و Makey Makey بود که دامنه آن را بیشتر گسترش داد.

کارت‌های برنامه‌نویسی اسکرچ (2020): MIT مجموعه‌ای از کارت‌های برنامه‌نویسی اسکرچ را در سال 2020 منتشر کرد که کارت‌های فیزیکی حاوی بلوک‌های اسکرچ و فعالیت‌هایی کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست را برای کاوش کدنویسی آفلاین ارائه می‌کرد.

تاثیر آموزشی:

آموزش و توسعه (در حال انجام): Scratch به یک ابزار ارزشمند برای مربیان در سراسر جهان تبدیل شده است. در کلاس های درس برای آموزش کدنویسی، حل مسئله و تفکر خلاق استفاده می شود. اسکرچ در محیط‌های آموزشی غیررسمی مانند باشگاه‌های کدنویسی و کارگاه‌ها نیز حضور دارد.

دسترسی جهانی: تأثیر Scratch در سطح جهانی گسترش می‌یابد، با پایگاه کاربری متنوعی که فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف را نمایندگی می‌کنند. ویژگی‌های ترجمه این پلتفرم، آن را برای کاربرانی با پیشینه‌های مختلف در دسترس قرار می‌دهد.

پروژه‌های متنوع: اسکرچ به کاربران الهام‌بخش ایجاد طیف کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست گسترده‌ای از پروژه‌ها، از جمله انیمیشن‌ها، بازی‌ها، داستان‌های تعاملی و شبیه‌سازی شده است. این خلاقیت به جذابیت Scratch به عنوان یک ابزار یادگیری کمک کرده است.

ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی اسکرچ

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری است که برای معرفی مفاهیم کدنویسی به شیوه ای در دسترس و جذاب، به ویژه برای مبتدیان، به ویژه کودکان طراحی شده است. چندین ویژگی کلیدی را ارائه می دهد که آن را به یک انتخاب محبوب برای یادگیری و بیان خلاق تبدیل می کند:

کدگذاری مبتنی بر بلوک: Scratch از یک سیستم کدگذاری مبتنی بر بلوک استفاده می‌کند که در آن کاربران بلوک‌های کدی را که ساختارهای برنامه‌نویسی مختلف را نشان می‌دهند، روی هم چیده و می‌چسبانند. این رویکرد بصری نیاز به حفظ نحو و تایپ را از بین می برد و آن را برای کاربران در هر سنی قابل دسترس می کند.

رابط کشیدن و رها کردن: کل فرآیند کدنویسی در Scratch شامل کشیدن و رها کردن بلوک‌های کد روی یک منطقه اسکریپت است. این رابط کاربری ساده و شهودی یادگیری عملی را ترویج می کند.

Sprites و Backdrops: پروژه‌های Scratch حول محورها (شخصیت‌ها یا اشیاء) و پس‌زمینه (پس‌زمینه) ساخته می‌شوند. کاربران می توانند برای سفارشی کردن پروژه های خود، sprite و پس زمینه خود را ایجاد یا وارد کنند.

لباس ها و صداها: جن ها می توانند لباس های متعددی داشته باشند که امکان تغییر انیمیشن و شخصیت را فراهم می کند. کاربران همچنین می توانند صداها و موسیقی را به پروژه های خود اضافه کنند.

Stage and Broadcasts: مرحله جایی است که What is the use of Scratch programming language? عمل در یک پروژه Scratch اتفاق می افتد. کاربران می توانند رفتار اسپرایت ها را بر روی آن کنترل کنند

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 319
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 343
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 203
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1120
  • بازدید ماه : 548
  • بازدید سال : 7643
  • بازدید کلی : 35154
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی