استفاده از دستورات قلم: این بلوک آموزش برنامه نویسی اسکرچ به ما اجازه میدهد که قلم را پایین بیاوریم و در نتیجه آن را ترسیم کنیم
حرکت میکند، یا برای حرکت دادن خودکار به بالا، علامتگذاری خودکار هنگام حرکت غیرفعال میشود. بلوک شفاف
تمام علائم قلم را از صحنه حذف می کند. همچنین بلوک های برنامه نویسی را معرفی می کند که اجازه می دهد
برای تنظیم یا تغییر رنگ قلم، تنظیم یا تغییر سایه قلم، تنظیم یا تغییر اندازه قلم
و مهر زدن بر روی صحنه تصاویر جن.
مرحله 3 (15 دقیقه): دانش آموزان می آموزند که چگونه با استفاده از اسپریت ها حرکت کنند
دستورات از دسته های کنترل، حسگر و متغیرهای پالت بلوک.
استفاده از دستورات از دسته کنترل: آموزش برنامه نویسی اسکرچ بلوک های ارائه شده در این دسته به ما اجازه می دهد
Sprite را با کلیک کردن بر روی پرچم سبز، کلیک کردن بر روی sprite یا کلیک کردن بر روی هر یک، فعال کنید
بر اساس گزینه انتخابی صفحه کلید را فشار دهید، همچنین به شما امکان می دهد برای یک زمان از پیش تعریف شده صبر کنید
قبل از انجام عملی که به پیمایش بین اعمال sprites و بسیاری دیگر کمک می کند.
در اینجا چند گزینه دستوری از کنترل وجود دارد،
استفاده از دستورات از طبقه بندی حسگر: این بلوک ها به شما کمک می کند اطلاعاتی در مورد آن دریافت کنید
محل مختصات ماوس، x و y، به شما می گوید که آیا یک اسپرایت در حال لمس یک اسپرایت دیگر است،
فاصله یک اسپرایت تا دیگری یا نشانگرآموزش برنامه نویسی اسکرچ ماوس و بسیاری موارد دیگر.
استفاده از دستورات از متغیرها: این نشان ایرانیان سایبر می دهد که بلوک های برنامه نویسی به شما امکان می دهد بدانید
زمان فعلی تایمر بر حسب ثانیه و همچنین حجم فعلی صدا و اجازه می دهد
شما برای تنظیم مجدد در اینجا چند دستور از متغیرها وجود دارد
مرحله 4 (10 دقیقه): دانش آموزان نحوه استفاده از دستورات را از دسته عملگرها یاد خواهند گرفت
استفاده از دستورات عملگر: این بلوک ها به شما امکان انجام عملیات حسابی را می دهند
مانند تقسیم، جمع، تفریق و ضرب. آموزش برنامه نویسی اسکرچ این به شما اجازه می دهد تا به صورت تصادفی تولید کنید
اعداد، اعداد را مقایسه کنید و از عملیات منطقی استفاده کنید.
توجه: استفاده و ترکیب بیشتر این دستورات از دسته های مختلف به این امر کمک می کند
دانش آموزان برای درک بهتر برنامه و ایجاد مهارت های شایسته تر
بحث (5 دقیقه)
پیدا کردن آنچه که هر دانش آموز آموخته است. چقدر این برنامه برای آنها مفید است، چه چالش هایی دارند
با این برنامه است و چگونه می توانید آموزش برنامه نویسی اسکرچ به آنها در درک بهتر برنامه کمک کنید.
پروژه گروهی (25 دقیقه)
پس از برنامه نویسی اسکرچ مطالعه آموزش ها، دانش آموزان در محیط Scratch خود تکرار می کنند
فعالیت های ارائه شده در طول درس دانشآموزان تشویق میشوند که با شروع به کاوش کنند
استفاده از دستورات قلم: این بلوک آموزش برنامه نویسی اسکرچ به ما اجازه میدهد که قلم را پایین بیاوریم و در نتیجه آن را ترسیم کنیم
حرکت میکند، یا برای حرکت دادن خودکار به بالا، علامتگذاری خودکار هنگام حرکت غیرفعال میشود. بلوک شفاف
تمام علائم قلم را از صحنه حذف می کند. همچنین بلوک های برنامه نویسی را معرفی می کند که اجازه می دهد
برای تنظیم یا تغییر رنگ قلم، تنظیم یا تغییر سایه قلم، تنظیم یا تغییر اندازه قلم
و مهر زدن بر روی صحنه تصاویر جن.
مرحله 3 (15 دقیقه): دانش آموزان می آموزند که چگونه با استفاده از اسپریت ها حرکت کنند
دستورات از دسته های کنترل، حسگر و متغیرهای پالت بلوک.
استفاده از دستورات از دسته کنترل: آموزش برنامه نویسی اسکرچ بلوک های ارائه شده در این دسته به ما اجازه می دهد
Sprite را با کلیک کردن بر روی پرچم سبز، کلیک کردن بر روی sprite یا کلیک کردن بر روی هر یک، فعال کنید
بر اساس گزینه انتخابی صفحه کلید را فشار دهید، همچنین به شما امکان می دهد برای یک زمان از پیش تعریف شده صبر کنید
قبل از انجام عملی که به پیمایش بین اعمال sprites و بسیاری دیگر کمک می کند.
در اینجا چند گزینه دستوری از کنترل وجود دارد،
استفاده از دستورات از طبقه بندی حسگر: این بلوک ها به شما کمک می کند اطلاعاتی در مورد آن دریافت کنید
محل مختصات ماوس، x و y، به شما می گوید که آیا یک اسپرایت در حال لمس یک اسپرایت دیگر است،
فاصله یک اسپرایت تا دیگری یا نشانگرآموزش برنامه نویسی اسکرچ ماوس و بسیاری موارد دیگر.
استفاده از دستورات از متغیرها: این نشان ایرانیان سایبر می دهد که بلوک های برنامه نویسی به شما امکان می دهد بدانید
زمان فعلی تایمر بر حسب ثانیه و همچنین حجم فعلی صدا و اجازه می دهد
شما برای تنظیم مجدد در اینجا چند دستور از متغیرها وجود دارد
مرحله 4 (10 دقیقه): دانش آموزان نحوه استفاده از دستورات را از دسته عملگرها یاد خواهند گرفت
استفاده از دستورات عملگر: این بلوک ها به شما امکان انجام عملیات حسابی را می دهند
مانند تقسیم، جمع، تفریق و ضرب. آموزش برنامه نویسی اسکرچ این به شما اجازه می دهد تا به صورت تصادفی تولید کنید
اعداد، اعداد را مقایسه کنید و از عملیات منطقی استفاده کنید.
توجه: استفاده و ترکیب بیشتر این دستورات از دسته های مختلف به این امر کمک می کند
دانش آموزان برای درک بهتر برنامه و ایجاد مهارت های شایسته تر
بحث (5 دقیقه)
پیدا کردن آنچه که هر دانش آموز آموخته است. چقدر این برنامه برای آنها مفید است، چه چالش هایی دارند
با این برنامه است و چگونه می توانید آموزش برنامه نویسی اسکرچ به آنها در درک بهتر برنامه کمک کنید.
پروژه گروهی (25 دقیقه)
پس از برنامه نویسی اسکرچ مطالعه آموزش ها، دانش آموزان در محیط Scratch خود تکرار می کنند
فعالیت های ارائه شده در طول درس دانشآموزان تشویق میشوند که با شروع به کاوش کنند