loading...

برنامه نویسی ایرانی

بازدید : 26
شنبه 26 خرداد 1403 زمان : 12:04

مقدمه ای بر برنامه نویسی با استفاده از Scratch، یک مسابقات اسکرچ زبان برنامه نویسی بصری که از طریق آن برنامه نویسان مشتاق می توانند با کشیدن و رها کردن بلوک های گرافیکی (که شبیه قطعات پازل هستند) به جای تایپ متن، کد بنویسند. Scratch که در ابتدای دوره مقدماتی علوم کامپیوتر کالج هاروارد، CS50 مورد استفاده قرار گرفت، در آزمایشگاه رسانه MIT طراحی شد و به دانشجویان بدون تجربه قبلی در برنامه نویسی برای طراحی انیمیشن ها، بازی ها، هنرهای تعاملی و داستان های خود توانمند می شود. با استفاده از Scratch، این دوره دانش آموزان را مسابقات اسکرچ با اصول برنامه نویسی آشنا می کند که نه تنها در خود Scratch بلکه در زبان های سنتی مبتنی بر متن (مانند جاوا و پایتون) نیز یافت می شود. موضوعات عبارتند از: توابع، که دستورالعمل هایی هستند که وظایف را انجام می دهند. مقادیر بازگشتی، که نتایجی هستند که توابع ارائه می کنند. شرایطی که از طریق آن برنامه ها می توانند تصمیم بگیرند که آیا اقدامی را انجام دهند یا خیر. حلقه‌ها، که از طریق آن برنامه‌ها می‌توانند بارها و بارها اقدام کنند. متغیرهایی که از طریق آنها برنامه ها می توانند اطلاعات را به خاطر بسپارند. و بیشتر. در نهایت این دوره دانشجویان را برای دوره های بعدی برنامه نویسی آماده می کند.

Scratch توسط گروه Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT توسعه داده شده است. به scratch.mit.edu مراجعه کنید

Scratch یک برنامه با هدف حمایت از کودکان در توسعه مسابقات اسکرچ مهارت های کدنویسی و برنامه نویسی است. می توان از آن برای ساخت داستان، بازی و انیمیشن استفاده کرد.

آیا می دانستید که این بزرگترین انجمن برنامه نویسی برای کودکان در جهان است؟ بله، این ابزار آموزشی فوق العاده برای دانش آموزان 8 تا 16 ساله طراحی شده است. کاربران سایت خود را "Scratchers" می نامند و با استفاده از رابط بلوک مانند پروژه های شگفت انگیزی را در وب سایت انجام می دهند. سپس، کار آنها را می توان به زبان های برنامه نویسی، مانند HTML5، جاوا اسکریپت و فایل های EXE صادر کرد.

تاریخچه خراش

آزمایشگاه MIT Media Lab، یک آزمایشگاه تحقیقاتی مسابقات اسکرچ ، شروع به توسعه زبان های برنامه نویسی بصری در اوایل دهه 2000 کرد تا به کودکان کمک کند کدنویسی و برنامه نویسی را یاد بگیرند. گروهی که این تحقیق را انجام دادند، گروه مهدکودک مادام العمر (LLK) بودند. به آنها کمک مالی داده شد تا محیطی را برای کودکان ایجاد کنند که در آن بتوانند کدنویسی را تمرین کنند. به همراه تیمی در UCLA و Computer Clubhouses در بوستون و لس آنجلس، LLK یک زبان برنامه نویسی اساسی طراحی کرد که به اندازه کافی ساده بود تا کودکان بتوانند یاد بگیرند و استفاده کنند. شعار این تیم «تصور کن، برنامه‌ریزی کن، به اشتراک بگذار» بود که بر فلسفه Scratch تأثیر گذاشت.

در می 2013 Scratch 2.0 منتشر شد و 5 سال بعد، در سال 2018، Scratch 3.0 منتشر شد. تفاوت اصلی بین این دو نسخه این است که Scratch 3.0 را می توان در اکثر مرورگرها به جز اینترنت اکسپلورر استفاده کرد.

نام Scratch از تکنیکی به نام Scratching توسط دی مسابقات اسکرچ جی ها گرفته شده است. خراش دادن شامل صفحات وینیل است که به یکدیگر بریده می شوند و برای تولید صداهای مختلف به کار می روند. با برنامه نویسی Scratch، ایده این است که به کاربران اجازه دهیم رسانه های مختلف مانند گرافیک و صداها را با هم ترکیب کنند تا پروژه ها را ایجاد کنند.

اسکرچ 3.0

اگر قصد دارید به فرزندان خود نحوه آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان برنامه نویسی با استفاده از Scratch را آموزش دهید، نسخه ای که استفاده می کنید Scratch 3.0 است. بنابراین، چه انتظاری می توانید داشته باشید؟

مهم است بدانید که رابط اسکرچ به سه بخش تقسیم می مسابقات اسکرچ شود: ناحیه مرحله، پالت بلوک و منطقه کدگذاری. در ناحیه کدنویسی، بلوک‌ها را می‌توان قرار داد و مرتب کرد تا اسکریپت‌هایی را تشکیل دهند که پس از فشار دادن پرچم سبز توسط کاربر اجرا می‌شوند. کاربران پیشرفته می توانند بلوک های کد خود را ایجاد کنند و از آنها برای ایجاد یک اسکریپت استفاده کنند. کاربران می توانند نتایج اسکریپت خود را مانند انیمیشن ها را در قسمت صحنه نمایش ببینند.

چرا باید برنامه نویسی Scratch را آموزش دهید؟

اکنون پاسخ «برنامه نویسی اسکرچ چیست؟» را می دانید، می توانید مسابقات اسکرچ نحوه استفاده از این برنامه را به دانش آموزان خود آموزش دهید. اما استفاده از اسکرچ در کلاس چه مزایایی دارد؟

علاوه بر این، آموزش نحوه کدنویسی Scratch به کودکان:

تفکر محاسباتی را تشویق می کند

به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت های حل مسئله را توسعه دهند

یادگیری خلاق را ترویج می کند

به کودکان یک تجربه عملی می دهد

از ابراز خود و همکاری پشتیبانی می کند

مدافع برابری در محاسبات

با Scratch، یادگیرندگان جوان استراتژی هایی را برای حل مسائل ایجاد می کنند، توانایی طراحی پروژه ها را به دست می آورند و مهارت در برقراری ارتباط با ایده های خود کسب می کنند.

از چه منابعی می توانید برای آموزش برنامه نویسی Scratch به دانش آموزان استفاده کنید؟

برای کمک به درک چگونگی پیوند Scratch با اهداف برنامه درسی ملی 2014، این را با استفاده از Scratch در برگه های راهنمای برنامه درسی محاسباتی مرحله کلیدی 1 و مسابقات اسکرچ مرحله کلیدی 2 دانلود کنید. آنها حاوی راهنمایی هستند که توسط تیم معلمان مجرب ما نوشته شده است.

در طرح برنده جایزه ما، PlanIt، ما منابع مفید و مطالب درسی زیادی داریم. این بسته واحدی Computing: Scratch Year 5، شامل شش بسته درس است که هر کدام دارای طرح درس، وظایف آموزشی خانگی و مواد ارزیابی خاص خود هستند. این بخش به دانش‌آموزان سال پنجم کمک می‌کند تا نحوه کدنویسی و توسعه بازی‌های رایانه‌ای ساده را بیاموزند (که سپس می‌توانند آن را روی همسالان خود آزمایش کنند). این از دانش نظری و عملی برنامه نویسی کامپیوتری فرزندان شما پشتیبانی می کند.

این اشکال طراحی در کارت های چالش خراش سرگرم کننده و جذاب هستند! آنها دانش و حافظه فرزندان شما را به روشی لذت بخش آزمایش خواهند کرد. بعلاوه، اینها را می توان در خانه Scratch competitions استفاده کرد، بنابراین فرزندان شما می توانند مهارت های برنامه نویسی خود را در خارج از کلاس تمرین کنند.

مقدمه ای بر برنامه نویسی با استفاده از Scratch، یک مسابقات اسکرچ زبان برنامه نویسی بصری که از طریق آن برنامه نویسان مشتاق می توانند با کشیدن و رها کردن بلوک های گرافیکی (که شبیه قطعات پازل هستند) به جای تایپ متن، کد بنویسند. Scratch که در ابتدای دوره مقدماتی علوم کامپیوتر کالج هاروارد، CS50 مورد استفاده قرار گرفت، در آزمایشگاه رسانه MIT طراحی شد و به دانشجویان بدون تجربه قبلی در برنامه نویسی برای طراحی انیمیشن ها، بازی ها، هنرهای تعاملی و داستان های خود توانمند می شود. با استفاده از Scratch، این دوره دانش آموزان را مسابقات اسکرچ با اصول برنامه نویسی آشنا می کند که نه تنها در خود Scratch بلکه در زبان های سنتی مبتنی بر متن (مانند جاوا و پایتون) نیز یافت می شود. موضوعات عبارتند از: توابع، که دستورالعمل هایی هستند که وظایف را انجام می دهند. مقادیر بازگشتی، که نتایجی هستند که توابع ارائه می کنند. شرایطی که از طریق آن برنامه ها می توانند تصمیم بگیرند که آیا اقدامی را انجام دهند یا خیر. حلقه‌ها، که از طریق آن برنامه‌ها می‌توانند بارها و بارها اقدام کنند. متغیرهایی که از طریق آنها برنامه ها می توانند اطلاعات را به خاطر بسپارند. و بیشتر. در نهایت این دوره دانشجویان را برای دوره های بعدی برنامه نویسی آماده می کند.

Scratch توسط گروه Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT توسعه داده شده است. به scratch.mit.edu مراجعه کنید

Scratch یک برنامه با هدف حمایت از کودکان در توسعه مسابقات اسکرچ مهارت های کدنویسی و برنامه نویسی است. می توان از آن برای ساخت داستان، بازی و انیمیشن استفاده کرد.

آیا می دانستید که این بزرگترین انجمن برنامه نویسی برای کودکان در جهان است؟ بله، این ابزار آموزشی فوق العاده برای دانش آموزان 8 تا 16 ساله طراحی شده است. کاربران سایت خود را "Scratchers" می نامند و با استفاده از رابط بلوک مانند پروژه های شگفت انگیزی را در وب سایت انجام می دهند. سپس، کار آنها را می توان به زبان های برنامه نویسی، مانند HTML5، جاوا اسکریپت و فایل های EXE صادر کرد.

تاریخچه خراش

آزمایشگاه MIT Media Lab، یک آزمایشگاه تحقیقاتی مسابقات اسکرچ ، شروع به توسعه زبان های برنامه نویسی بصری در اوایل دهه 2000 کرد تا به کودکان کمک کند کدنویسی و برنامه نویسی را یاد بگیرند. گروهی که این تحقیق را انجام دادند، گروه مهدکودک مادام العمر (LLK) بودند. به آنها کمک مالی داده شد تا محیطی را برای کودکان ایجاد کنند که در آن بتوانند کدنویسی را تمرین کنند. به همراه تیمی در UCLA و Computer Clubhouses در بوستون و لس آنجلس، LLK یک زبان برنامه نویسی اساسی طراحی کرد که به اندازه کافی ساده بود تا کودکان بتوانند یاد بگیرند و استفاده کنند. شعار این تیم «تصور کن، برنامه‌ریزی کن، به اشتراک بگذار» بود که بر فلسفه Scratch تأثیر گذاشت.

در می 2013 Scratch 2.0 منتشر شد و 5 سال بعد، در سال 2018، Scratch 3.0 منتشر شد. تفاوت اصلی بین این دو نسخه این است که Scratch 3.0 را می توان در اکثر مرورگرها به جز اینترنت اکسپلورر استفاده کرد.

نام Scratch از تکنیکی به نام Scratching توسط دی مسابقات اسکرچ جی ها گرفته شده است. خراش دادن شامل صفحات وینیل است که به یکدیگر بریده می شوند و برای تولید صداهای مختلف به کار می روند. با برنامه نویسی Scratch، ایده این است که به کاربران اجازه دهیم رسانه های مختلف مانند گرافیک و صداها را با هم ترکیب کنند تا پروژه ها را ایجاد کنند.

اسکرچ 3.0

اگر قصد دارید به فرزندان خود نحوه آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان برنامه نویسی با استفاده از Scratch را آموزش دهید، نسخه ای که استفاده می کنید Scratch 3.0 است. بنابراین، چه انتظاری می توانید داشته باشید؟

مهم است بدانید که رابط اسکرچ به سه بخش تقسیم می مسابقات اسکرچ شود: ناحیه مرحله، پالت بلوک و منطقه کدگذاری. در ناحیه کدنویسی، بلوک‌ها را می‌توان قرار داد و مرتب کرد تا اسکریپت‌هایی را تشکیل دهند که پس از فشار دادن پرچم سبز توسط کاربر اجرا می‌شوند. کاربران پیشرفته می توانند بلوک های کد خود را ایجاد کنند و از آنها برای ایجاد یک اسکریپت استفاده کنند. کاربران می توانند نتایج اسکریپت خود را مانند انیمیشن ها را در قسمت صحنه نمایش ببینند.

چرا باید برنامه نویسی Scratch را آموزش دهید؟

اکنون پاسخ «برنامه نویسی اسکرچ چیست؟» را می دانید، می توانید مسابقات اسکرچ نحوه استفاده از این برنامه را به دانش آموزان خود آموزش دهید. اما استفاده از اسکرچ در کلاس چه مزایایی دارد؟

علاوه بر این، آموزش نحوه کدنویسی Scratch به کودکان:

تفکر محاسباتی را تشویق می کند

به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت های حل مسئله را توسعه دهند

یادگیری خلاق را ترویج می کند

به کودکان یک تجربه عملی می دهد

از ابراز خود و همکاری پشتیبانی می کند

مدافع برابری در محاسبات

با Scratch، یادگیرندگان جوان استراتژی هایی را برای حل مسائل ایجاد می کنند، توانایی طراحی پروژه ها را به دست می آورند و مهارت در برقراری ارتباط با ایده های خود کسب می کنند.

از چه منابعی می توانید برای آموزش برنامه نویسی Scratch به دانش آموزان استفاده کنید؟

برای کمک به درک چگونگی پیوند Scratch با اهداف برنامه درسی ملی 2014، این را با استفاده از Scratch در برگه های راهنمای برنامه درسی محاسباتی مرحله کلیدی 1 و مسابقات اسکرچ مرحله کلیدی 2 دانلود کنید. آنها حاوی راهنمایی هستند که توسط تیم معلمان مجرب ما نوشته شده است.

در طرح برنده جایزه ما، PlanIt، ما منابع مفید و مطالب درسی زیادی داریم. این بسته واحدی Computing: Scratch Year 5، شامل شش بسته درس است که هر کدام دارای طرح درس، وظایف آموزشی خانگی و مواد ارزیابی خاص خود هستند. این بخش به دانش‌آموزان سال پنجم کمک می‌کند تا نحوه کدنویسی و توسعه بازی‌های رایانه‌ای ساده را بیاموزند (که سپس می‌توانند آن را روی همسالان خود آزمایش کنند). این از دانش نظری و عملی برنامه نویسی کامپیوتری فرزندان شما پشتیبانی می کند.

این اشکال طراحی در کارت های چالش خراش سرگرم کننده و جذاب هستند! آنها دانش و حافظه فرزندان شما را به روشی لذت بخش آزمایش خواهند کرد. بعلاوه، اینها را می توان در خانه Scratch competitions استفاده کرد، بنابراین فرزندان شما می توانند مهارت های برنامه نویسی خود را در خارج از کلاس تمرین کنند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 350
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 37
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 217
  • بازدید ماه : 217
  • بازدید سال : 19229
  • بازدید کلی : 46740
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی