INSA ادغام کرد. این راهنما از چهار واحد تشکیل شده است و اگرچه در INSA برای آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان دانش آموزان کلاس پنجم استفاده می شود، اما می توان با دانش آموزان دبیرستانی کار کرد [2]، کافی است معلم مثال ها و تمرین ها را با ظرفیت های آنها تنظیم کند. دانش آموزان
در واحد اول، رویکردی به آموزش پایه با محوریت حل مسئله با کمک رایانه معرفی شده است. در آن، چهار فازی که چرخه برنامهنویسی را تشکیل میدهند، پیشنهاد میشوند که به نوبه خود با عملیات ذهنی توصیف شده توسط پولیا [11] برای حل مسائل ریاضی موافق هستند: تجزیه و تحلیل مسئله (درک مسئله)، طراحی یک الگوریتم (طرح ترسیم) ، الگوریتم را به یک زبان برنامه نویسی ترجمه کنید (طرح را اجرا کنید) و برنامه را اشکال زدایی کنید (بازبینی). شایان ذکر است که بر مرحله اول تأکید شد: تجزیه و تحلیل مشکل تا زمانی که بهترین درک ممکن از آن حاصل شود. برای انجام این کار، باید به وضوح فرموله شود، نتایج به دست آمده را مشخص کند، اطلاعات موجود (داده ها) را شناسایی کند، آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان محدودیت ها را تعیین کند و فرآیندهای لازم برای تبدیل داده های موجود (مواد خام) به اطلاعات مورد نیاز (نتایج درخواستی) را تعریف کند. . . هنگام تجزیه و تحلیل مسائل، متون دانشگاهی مورد بررسی، اگرچه اهمیت آن را تشخیص می دهند، اما توضیحی درباره نحوه کار در کلاس درس نمی دهند و تنها چند صفحه را به این موضوع اختصاص می دهند
واحد دوم بر مفاهیم اساسی مورد نیاز برای اجرای فاز دوم تمرکز دارد: الگوریتمهای طراحی که امکان حل مسائل را از طریق مراحل متوالی سازماندهی شده در یک توالی منطقی (تفکر الگوریتمی) میدهد. موضوعاتی مانند الگوریتم چیست؟، روش های رایج نمایش آنها (شبه کد و نمودار جریان) و مفاهیم اساسی برنامه نویسی (متغیر، ثابت، شناسه، کلمه رزرو شده، شمارنده، انباشته، انواع داده ها، عملگرها و عبارات) پوشش داده شده است
بخش سوم به مراحل دو و سه چرخه برنامه نویسی می پردازد: طراحی یک الگوریتم و ترجمه آن به یک زبان برنامه نویسی. در این سه ساختار کنترلی اساسی که به نامهای ترتیبی، تکراری (تکرار) و شرطی (تصمیم، انتخاب) شناخته میشوند، نمایش داده میشوند. بعلاوه، اصول برنامه نویسی در ناحیه رویه ها [6] MicroMundos Pro توضیح داده شده است (نسخه لوگو که توسط LCSI [12] توسعه یافته است
آخرین بخش به مرحله چهارم چرخه برنامه نویسی اختصاص دارد: آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان رویه های اشکال زدایی. برای یک دانش آموز توسعه روش های کامل [6] در اولین تلاش ها بسیار دشوار است و با پیچیده تر شدن مشکلات، دشواری افزایش می یابد. پس از ترجمه الگوریتم به یک زبان برنامه نویسی مانند Logo، رویه به دست آمده باید آزمایش شود و نتایج باید اعتبار سنجی شوند (بازبینی). این فرآیند به عنوان تطهیر شناخته می شود و از نظر آموزشی علاوه بر ترویج ارزش هایی مانند مسئولیت پذیری، قدرت، صنعت، صبر و استقامت، ایرانیان سایبر حس کنجکاوی، دیدگاه و ارتباط را در دانش آموزان تحریک می کند
از سوی دیگر، ضمیمههای راهنما از خلاصه دستورات MicroMundos Pro تشکیل شده است که در مثالهای مختلف استفاده میشود، یک طرح کلی از موضوعات تحت پوشش و یک برنامه کاری با ترتیب مطالب برای آوردن آن به کلاس درس. ، توسط یک پیشنهاد درسی پشتیبانی می شود. پیشنهاد کامل پیشنهاد شده است که در طول یک سال تحصیلی انجام شود و به ترتیبی ترتیب داده شود که از دستور شرح داده شده در ضمیمه 3 پیروی کند، در نتیجه جدیدترین تجربه در INSA. هدف نهایی یا محدوده آن این است که دانش آموز از روش ها و ساختارهای متوالی، تکراری و شرطی برای تجزیه و تحلیل مسائل، طراحی الگوریتم ها، ترجمه الگوریتم ها به زبان برنامه نویسی و اشکال زدایی رویه های ساده برای حل مسائل استفاده کند. هدف این نیست که دانشآموزان برنامههای پیچیدهای را توسعه دهند، بلکه تمرکز بر شرح رویهها با استفاده از ظرفیتهای ذهنی مناسب و در فرآیند توسعه آن است
به طور خلاصه، هدف اصلی این پیشنهاد نیست هدف این است آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان که دانشآموزان را به برنامهنویسانی ماهر تبدیل کنیم، بلکه به آنها فرصتی میدهیم تا به رایانه یاد دهند که چگونه کاری را از طریق رویهها انجام دهد. در این راستا، محیطهای آموزشی غنیشده با رایانه به خوبی از این فرض حمایت میکنند که بهترین راه برای یادگیری، آموزش است (بسیاری از معلمان میگویند که تنها زمانی که مجبور شدهاند موضوعی را برای دیگران توضیح دهند، زمانی است که آن را واقعاً درک کرده باشند). در این محیط ها، دانش آموزان سعی می کنند آنچه را که باید بیاموزند به کامپیوتر بیاموزند. نویسندگانی مانند آرتور لوهرمن و سیمور پاپرت تاکید میکنند که تلاش برای آموزش فرآیندهای شناختی را بهبود میبخشد و به توسعه بیان و مهارتهای حل مسئله کمک میکند
یکی از راههای دستیابی به مدیریت ساختارها و مفاهیم اساسی برنامهنویسی از طریق آموزش همراه با مثالهای فراوان، تمرینها و فعالیتهای چالش برانگیز است آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان که مستلزم به کارگیری آموختهها است. این نشریه
INSA ادغام کرد. این راهنما از چهار واحد تشکیل شده است و اگرچه در INSA برای آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان دانش آموزان کلاس پنجم استفاده می شود، اما می توان با دانش آموزان دبیرستانی کار کرد [2]، کافی است معلم مثال ها و تمرین ها را با ظرفیت های آنها تنظیم کند. دانش آموزان
در واحد اول، رویکردی به آموزش پایه با محوریت حل مسئله با کمک رایانه معرفی شده است. در آن، چهار فازی که چرخه برنامهنویسی را تشکیل میدهند، پیشنهاد میشوند که به نوبه خود با عملیات ذهنی توصیف شده توسط پولیا [11] برای حل مسائل ریاضی موافق هستند: تجزیه و تحلیل مسئله (درک مسئله)، طراحی یک الگوریتم (طرح ترسیم) ، الگوریتم را به یک زبان برنامه نویسی ترجمه کنید (طرح را اجرا کنید) و برنامه را اشکال زدایی کنید (بازبینی). شایان ذکر است که بر مرحله اول تأکید شد: تجزیه و تحلیل مشکل تا زمانی که بهترین درک ممکن از آن حاصل شود. برای انجام این کار، باید به وضوح فرموله شود، نتایج به دست آمده را مشخص کند، اطلاعات موجود (داده ها) را شناسایی کند، آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان محدودیت ها را تعیین کند و فرآیندهای لازم برای تبدیل داده های موجود (مواد خام) به اطلاعات مورد نیاز (نتایج درخواستی) را تعریف کند. . . هنگام تجزیه و تحلیل مسائل، متون دانشگاهی مورد بررسی، اگرچه اهمیت آن را تشخیص می دهند، اما توضیحی درباره نحوه کار در کلاس درس نمی دهند و تنها چند صفحه را به این موضوع اختصاص می دهند
واحد دوم بر مفاهیم اساسی مورد نیاز برای اجرای فاز دوم تمرکز دارد: الگوریتمهای طراحی که امکان حل مسائل را از طریق مراحل متوالی سازماندهی شده در یک توالی منطقی (تفکر الگوریتمی) میدهد. موضوعاتی مانند الگوریتم چیست؟، روش های رایج نمایش آنها (شبه کد و نمودار جریان) و مفاهیم اساسی برنامه نویسی (متغیر، ثابت، شناسه، کلمه رزرو شده، شمارنده، انباشته، انواع داده ها، عملگرها و عبارات) پوشش داده شده است
بخش سوم به مراحل دو و سه چرخه برنامه نویسی می پردازد: طراحی یک الگوریتم و ترجمه آن به یک زبان برنامه نویسی. در این سه ساختار کنترلی اساسی که به نامهای ترتیبی، تکراری (تکرار) و شرطی (تصمیم، انتخاب) شناخته میشوند، نمایش داده میشوند. بعلاوه، اصول برنامه نویسی در ناحیه رویه ها [6] MicroMundos Pro توضیح داده شده است (نسخه لوگو که توسط LCSI [12] توسعه یافته است
آخرین بخش به مرحله چهارم چرخه برنامه نویسی اختصاص دارد: آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان رویه های اشکال زدایی. برای یک دانش آموز توسعه روش های کامل [6] در اولین تلاش ها بسیار دشوار است و با پیچیده تر شدن مشکلات، دشواری افزایش می یابد. پس از ترجمه الگوریتم به یک زبان برنامه نویسی مانند Logo، رویه به دست آمده باید آزمایش شود و نتایج باید اعتبار سنجی شوند (بازبینی). این فرآیند به عنوان تطهیر شناخته می شود و از نظر آموزشی علاوه بر ترویج ارزش هایی مانند مسئولیت پذیری، قدرت، صنعت، صبر و استقامت، ایرانیان سایبر حس کنجکاوی، دیدگاه و ارتباط را در دانش آموزان تحریک می کند
از سوی دیگر، ضمیمههای راهنما از خلاصه دستورات MicroMundos Pro تشکیل شده است که در مثالهای مختلف استفاده میشود، یک طرح کلی از موضوعات تحت پوشش و یک برنامه کاری با ترتیب مطالب برای آوردن آن به کلاس درس. ، توسط یک پیشنهاد درسی پشتیبانی می شود. پیشنهاد کامل پیشنهاد شده است که در طول یک سال تحصیلی انجام شود و به ترتیبی ترتیب داده شود که از دستور شرح داده شده در ضمیمه 3 پیروی کند، در نتیجه جدیدترین تجربه در INSA. هدف نهایی یا محدوده آن این است که دانش آموز از روش ها و ساختارهای متوالی، تکراری و شرطی برای تجزیه و تحلیل مسائل، طراحی الگوریتم ها، ترجمه الگوریتم ها به زبان برنامه نویسی و اشکال زدایی رویه های ساده برای حل مسائل استفاده کند. هدف این نیست که دانشآموزان برنامههای پیچیدهای را توسعه دهند، بلکه تمرکز بر شرح رویهها با استفاده از ظرفیتهای ذهنی مناسب و در فرآیند توسعه آن است
به طور خلاصه، هدف اصلی این پیشنهاد نیست هدف این است آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان که دانشآموزان را به برنامهنویسانی ماهر تبدیل کنیم، بلکه به آنها فرصتی میدهیم تا به رایانه یاد دهند که چگونه کاری را از طریق رویهها انجام دهد. در این راستا، محیطهای آموزشی غنیشده با رایانه به خوبی از این فرض حمایت میکنند که بهترین راه برای یادگیری، آموزش است (بسیاری از معلمان میگویند که تنها زمانی که مجبور شدهاند موضوعی را برای دیگران توضیح دهند، زمانی است که آن را واقعاً درک کرده باشند). در این محیط ها، دانش آموزان سعی می کنند آنچه را که باید بیاموزند به کامپیوتر بیاموزند. نویسندگانی مانند آرتور لوهرمن و سیمور پاپرت تاکید میکنند که تلاش برای آموزش فرآیندهای شناختی را بهبود میبخشد و به توسعه بیان و مهارتهای حل مسئله کمک میکند
یکی از راههای دستیابی به مدیریت ساختارها و مفاهیم اساسی برنامهنویسی از طریق آموزش همراه با مثالهای فراوان، تمرینها و فعالیتهای چالش برانگیز است آموزش الگوریتم و فلوچارت برای کودکان که مستلزم به کارگیری آموختهها است. این نشریه