loading...

برنامه نویسی ایرانی

بازدید : 102
جمعه 30 مهر 1400 زمان : 13:05

از تکثیر منطق با انتزاع جلوگیری می شود

انواع مختلفی از تکرار منطقی وجود دارد. به عنوان مثال، اگر قسمت if-then یا switch به سادگی کپی و پیست شود، پیدا کردن و حذف آن بسیار آسان خواهد بود. بسیاری از الگوهای طراحی به وضوح با هدف کاهش یا حذف موارد تکراری در برنامه هستند. اگر شرایطی که برای استفاده اصول کدنویسی از یک شی باید رعایت کنید تقریباً همیشه یکسان است، می توانید از الگوی Abstract Factory یا الگوی Factory Method استفاده کنید. اگر انواع مختلفی از رفتار شی وجود دارد، به جای نوشتن یک if-then طولانی، از الگوی Strategy استفاده کنید. در واقع می توان گفت الگوی طراحی به گونه ای ایجاد شده است که بارها و بارها در مورد راه حل مشکلات مشابه فکر نکنیم. اصل DRY همچنین برای ساختارهایی مانند طرحواره های پایگاه داده اعمال می شود. این منجر به به اصطلاح "عادی سازی" می شود.

اصول مرتبط

چندین اصل دیگر مربوط به توسعه نرم افزار وجود دارد که به اصل DRY مربوط می شود. اصل OAOO (یک بار و فقط یک بار: 1 درجه) یکی از آنهاست. این یک اصل است که فقط در مورد عملکرد و رفتار کد اعمال می شود و می توان آن را به عنوان تخصص اصل DRY در نظر گرفت. همچنین یک OCP (اصل باز / بسته) وجود دارد. این بدان معنی است که واحدهای برنامه مانند کلاس ها باید برای برنامه های افزودنی "باز" و برعکس برای تغییرات "بستن" باشند. این اصل تنها در صورتی معتبر است که اصل DRY رعایت شود. همچنین یک دین معروف به نام SRP (اصل مسئولیت واحد) وجود دارد. این بر این اصل استوار است که نباید بیش از یک دلیل برای تغییر در یک کلاس وجود داشته باشد (همیشه باید یک دلیل برای تغییر وجود داشته باشد)، و تنها در صورتی که اصل DRY همچنان به آن پایبند باشد معتبر است.

اصل DRY یک راهنمای اساسی برای توسعه دهندگان برای ایجاد اصول کدنویسی برنامه های کاربردی ساده در همه جنبه ها مانند ساختار ، منطق ، فرایند و عملکرد است. رعایت این اصل ایجاد برنامه های ساده ، با کیفیت بالا و آسان برای نگهداری را آسان می کند. بسته به موقعیت، تکرار ممکن است برای بهبود عملکرد یا برآوردن برخی از الزامات (مانند غیرعادی کردن پایگاه داده) کاملاً ضروری باشد. با این حال ، شما نباید اصل DRY را برای هیچ هدفی غیر از رسیدگی به مشکلاتی که در پیش رو دارید ،ایرانیان سایبر نقض کنید. نگویید «چون احتمال بروز این نوع مشکل وجود دارد، بیایید از قبل اصل را بشکنیم». اصول و دستورالعمل های برنامه نویسی

وظیفه اصلی پیش روی برنامه نویس ، نوشتن کد با کیفیت و اشکالات کمی در آن است. را

محدودیت اضافی نوشتن سریع کد است. نوشتن کد منبع مهارتی است که فقط می تواند باشد

با تمرین به دست می آید. با این حال ، بر اساس تجربه ، برخی قوانین و دستورالعمل های کلی می توانند برای برنامه نویس داده شود. برنامه نویسی خوب (تولید برنامه های صحیح و ساده) است تمرینی مستقل از زبان برنامه نویسی هدف، اگرچه ساختار خوبی دارد زبان های برنامه نویسی کار برنامه نویس را ساده تر می کنند.

1.اشتباهات رایج کدنویسی

خطاهای نرم افزار (ما از اصطلاحات خطاها، نقص ها و اشکالات به طور قابل تغییر در خود استفاده خواهیم کرد

بحث در اینجا؛ تعاریف دقیق در فصل بعدی ارائه شده است) واقعیتی است که همه می توانند از آن استفاده کنند

برنامه نویسان باید با تلاش زیادی در توسعه نرم افزار صرف اصول کدنویسی شناسایی می شود

و رفع اشکالات روش های مختلفی وجود دارد که می تواند بروز باگ ها را کاهش دهد، اما

صرف نظر از ابزارها یا روش هایی که استفاده می کنیم ، اشکالات در برنامه ها رخ می دهد. اگر چه

خطاها می توانند به طرق مختلف رخ دهند، اصول کدنویسی برخی از انواع خطاها بیشتر یافت می شوند.

در اینجا ما لیستی از برخی از اشکالات رایج را ارائه می دهیم. نشت های حافظه نشت حافظه وضعیتی است که در آن حافظه به برنامه ای تخصیص داده می شود که اینطور نیست متعاقبا آزاد شد. این خطا یک منبع رایج خرابی نرم افزار است که رخ می دهد

اغلب در زبان‌هایی که جمع‌آوری خودکار زباله ندارند (مانند C، C++). آنها در برنامه های کوتاه تأثیر کمی دارند ، اما می توانند تأثیرات فاجعه باری دراصول کدنویسی طولانی مدت داشته قواعد کدنویسی باشند سیستم های.

از تکثیر منطق با انتزاع جلوگیری می شود

انواع مختلفی از تکرار منطقی وجود دارد. به عنوان مثال، اگر قسمت if-then یا switch به سادگی کپی و پیست شود، پیدا کردن و حذف آن بسیار آسان خواهد بود. بسیاری از الگوهای طراحی به وضوح با هدف کاهش یا حذف موارد تکراری در برنامه هستند. اگر شرایطی که برای استفاده اصول کدنویسی از یک شی باید رعایت کنید تقریباً همیشه یکسان است، می توانید از الگوی Abstract Factory یا الگوی Factory Method استفاده کنید. اگر انواع مختلفی از رفتار شی وجود دارد، به جای نوشتن یک if-then طولانی، از الگوی Strategy استفاده کنید. در واقع می توان گفت الگوی طراحی به گونه ای ایجاد شده است که بارها و بارها در مورد راه حل مشکلات مشابه فکر نکنیم. اصل DRY همچنین برای ساختارهایی مانند طرحواره های پایگاه داده اعمال می شود. این منجر به به اصطلاح "عادی سازی" می شود.

اصول مرتبط

چندین اصل دیگر مربوط به توسعه نرم افزار وجود دارد که به اصل DRY مربوط می شود. اصل OAOO (یک بار و فقط یک بار: 1 درجه) یکی از آنهاست. این یک اصل است که فقط در مورد عملکرد و رفتار کد اعمال می شود و می توان آن را به عنوان تخصص اصل DRY در نظر گرفت. همچنین یک OCP (اصل باز / بسته) وجود دارد. این بدان معنی است که واحدهای برنامه مانند کلاس ها باید برای برنامه های افزودنی "باز" و برعکس برای تغییرات "بستن" باشند. این اصل تنها در صورتی معتبر است که اصل DRY رعایت شود. همچنین یک دین معروف به نام SRP (اصل مسئولیت واحد) وجود دارد. این بر این اصل استوار است که نباید بیش از یک دلیل برای تغییر در یک کلاس وجود داشته باشد (همیشه باید یک دلیل برای تغییر وجود داشته باشد)، و تنها در صورتی که اصل DRY همچنان به آن پایبند باشد معتبر است.

اصل DRY یک راهنمای اساسی برای توسعه دهندگان برای ایجاد اصول کدنویسی برنامه های کاربردی ساده در همه جنبه ها مانند ساختار ، منطق ، فرایند و عملکرد است. رعایت این اصل ایجاد برنامه های ساده ، با کیفیت بالا و آسان برای نگهداری را آسان می کند. بسته به موقعیت، تکرار ممکن است برای بهبود عملکرد یا برآوردن برخی از الزامات (مانند غیرعادی کردن پایگاه داده) کاملاً ضروری باشد. با این حال ، شما نباید اصل DRY را برای هیچ هدفی غیر از رسیدگی به مشکلاتی که در پیش رو دارید ،ایرانیان سایبر نقض کنید. نگویید «چون احتمال بروز این نوع مشکل وجود دارد، بیایید از قبل اصل را بشکنیم». اصول و دستورالعمل های برنامه نویسی

وظیفه اصلی پیش روی برنامه نویس ، نوشتن کد با کیفیت و اشکالات کمی در آن است. را

محدودیت اضافی نوشتن سریع کد است. نوشتن کد منبع مهارتی است که فقط می تواند باشد

با تمرین به دست می آید. با این حال ، بر اساس تجربه ، برخی قوانین و دستورالعمل های کلی می توانند برای برنامه نویس داده شود. برنامه نویسی خوب (تولید برنامه های صحیح و ساده) است تمرینی مستقل از زبان برنامه نویسی هدف، اگرچه ساختار خوبی دارد زبان های برنامه نویسی کار برنامه نویس را ساده تر می کنند.

1.اشتباهات رایج کدنویسی

خطاهای نرم افزار (ما از اصطلاحات خطاها، نقص ها و اشکالات به طور قابل تغییر در خود استفاده خواهیم کرد

بحث در اینجا؛ تعاریف دقیق در فصل بعدی ارائه شده است) واقعیتی است که همه می توانند از آن استفاده کنند

برنامه نویسان باید با تلاش زیادی در توسعه نرم افزار صرف اصول کدنویسی شناسایی می شود

و رفع اشکالات روش های مختلفی وجود دارد که می تواند بروز باگ ها را کاهش دهد، اما

صرف نظر از ابزارها یا روش هایی که استفاده می کنیم ، اشکالات در برنامه ها رخ می دهد. اگر چه

خطاها می توانند به طرق مختلف رخ دهند، اصول کدنویسی برخی از انواع خطاها بیشتر یافت می شوند.

در اینجا ما لیستی از برخی از اشکالات رایج را ارائه می دهیم. نشت های حافظه نشت حافظه وضعیتی است که در آن حافظه به برنامه ای تخصیص داده می شود که اینطور نیست متعاقبا آزاد شد. این خطا یک منبع رایج خرابی نرم افزار است که رخ می دهد

اغلب در زبان‌هایی که جمع‌آوری خودکار زباله ندارند (مانند C، C++). آنها در برنامه های کوتاه تأثیر کمی دارند ، اما می توانند تأثیرات فاجعه باری دراصول کدنویسی طولانی مدت داشته قواعد کدنویسی باشند سیستم های.

برچسب ها اصول کدنویسی ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 319
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 204
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 13
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1120
  • بازدید ماه : 3863
  • بازدید سال : 6141
  • بازدید کلی : 33652
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی