این مقاله را می توان آزادانه به طور یکسان در تفاوت اسکرچ پایتون محدوده استفاده غیرتجاری به دنبال مجوز CC-by-nc-nd توزیع کرد.
نرم افزار SofusPyScratch به صورت آنلاین در دو سرور در دسترس است: صفحات حرفه ای P. Raffinat (پیوند 1) یا صفحات Blockly از IREM de la Réunion (لینک 2).
همه مقالات پاتریک رافینات در MathémaTICE
الف) مقدمه: از SofusPy تا SofusPyScratch
من چندین مقاله اختصاص داده ام به SofusPy، یک نرم افزار آنلاین که به شما امکان می دهد در بلوک (در مقطع راهنمایی) و در پایتون (در دبیرستان) برنامه نویسی کنید:
در دوره راهنمایی، پسوند Blockly آن برای یک زمینه تفاوت اسکرچ پایتون ریاضی بیشتر از Scratch مناسب است: محاسبه رسمی، بلوک های خاص (افزایش/کاهش/ضرب/تقسیم یک متغیر، افزایش/کاهش یک متغیر بر اساس درصد) و غیره.
در دبیرستان (پیوند)، میتوانید با تکیه بر برنامهنویسی بلاک در پایتون برنامهنویسی کنید: درج ترجمه بلوک(ها) در کد پایتون در حال نوشتن (زمانی که دانشآموزان مشکلات نحوی دارند)، بلوکهای ورودی-خروجی متناسب با توصیههای پایتون ( ورود و نمایش توسط تابعی که پارامترهای آن ورودی های الگوریتم هستند)...
بنابراین، SofusPy پلی بین برنامهنویسی بلوک و پایتون است، اما در واقع پلی بین اسکرچ و پایتون نیست، حتی اگر تا حدی اجازه واردات فایلهای Scratch را بدهد (Scratch 2): سپس با باز کردن آنها به برنامههای Blockly تبدیل میشوند، سپس به سادگی درخواست میکنند. ترجمه به پایتون با استفاده از یک دکمه خاص.
چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که SofusPy به پلی واقعی بین تفاوت اسکرچ پایتون اسکرچ و پایتون تبدیل می شود و در نتیجه برای معلمان ریاضی دبیرستان جذاب تر می شود (با در نظر گرفتن محدودیت های زمانی آنها و "توصیه های" سلسله مراتب آنها)؟ خیلی وقت بود که هیچ راه حلی پیدا نکردم، قبل از اینکه نگاه دقیق تری به نسخه جدید اسکرچ (Scratch 3) بیندازم: در واقع، این نسخه به زبان جاوا اسکریپت (مانند SofusPy) برنامه ریزی شده آموزش برنامه نویسی نوجوانان بود و بلوک آن را به شکلی آماده کرده بود. ویرایشگر اقتباسی از Blockly است. این به من اجازه داد تا رابط SofusPy را توسعه دهم، که باعث میشود کاربر Scratch بلافاصله آماده برنامهنویسی در بلوکها با SofusPyScratch شود.
ب) SofusPyScratch در کالج
سهم اصلی SofusPyScratch در دبیرستان است، با تسهیل ب تفاوت اسکرچ پایتون رنامه نویسی پایتون با استفاده از بلوک ها. با این وجود، گاهی اوقات ممکن است علاقه عملی به طرفداری از SofusPyScratch در کالج وجود داشته باشد.
مثال 1: برنامه های محاسباتی و جبر کامپیوتری
مثال 2: توابع ریاضی و توابع کامپیوتر
ج) SofusPyScratch در دبیرستان
معرفی
مثال 1: حداقل (حداکثر) دو عدد و ورودی-خروجی
مثال 2: میانگین و لیست ها
مثال 3: چند جمله ای های لاگرانژ و محاسبه رسمی
مثال 4: تصویر گرافیکی قانون اعداد بزرگ
د) نتیجه گیری
SofusPyScratch حداقل به خوبی Scratch برای "برنامه تفاوت اسکرچ پایتون نویسی کلاسیک" انجام می دهد، یعنی برنامه نویسی موازی و رویداد محور را حذف می کند. و از آنجایی که ویرایشگر بلوک آن مانند Scratch 3 کار می کند، دانش آموزان بلافاصله با SofusPyScratch عملیاتی می شوند، که با توجه به محدودیت های زمانی معلمان ریاضی دبیرستان مهم است.
در کالج، گاهی اوقات ممکن است سود عملی در حمایت از SofusPyScratch وجود داشته باشد. من دو مثال زدم (برنامه های محاسباتی و محاسبات رسمی، توابع ریاضی).
در دبیرستان، ابزار ترجمه SofusPyScratch اجازه می دهد تا یک انتقال "هموار" از برنامه نویسی بلوکی به پایتون در دبیرستان انجام شود. اما برنامه نویسی بلوکی می تواند در سراسر دبیرستان نیز مفید باشد، همانطور که فعالیت ترمینال S در چند جمله ای های لاگرانژ نشان داده شده است.
این نرم افزار هنوز در حال توسعه است (به ویژه گرافیک)، تفاوت اسکرچ پایتون اما نمونه های مختلف ارائه شده در این مقاله در حال حاضر کار می کنند و در منوی "Demos" موجود هستند. می توان آن را در صفحات حرفه ای من تست کرد (لینک).
یادداشت
[1] من بدیهی است که هیچ مخالفتی با استفاده از توابع ندارم، تفاوت اسکرچ پایتون اما تجربه من به عنوان یک معلم علوم کامپیوتر (در IUT) باعث می شود در مورد اثربخشی معرفی زودهنگام این مفهوم تردید داشته باشم (به جز در مورد خاص "f (x)" ) که دانش آموزان در ریاضی با آن آشنا هستند).
[2] برای این مثال، فرقی نمیکند که یک Scratch Python difference فایل "Scratch 2" یا "Scratch 3" را وارد کنید. اگر برای مثالی دیگر با آن مواجه شویم
این مقاله را می توان آزادانه به طور یکسان در تفاوت اسکرچ پایتون محدوده استفاده غیرتجاری به دنبال مجوز CC-by-nc-nd توزیع کرد.
نرم افزار SofusPyScratch به صورت آنلاین در دو سرور در دسترس است: صفحات حرفه ای P. Raffinat (پیوند 1) یا صفحات Blockly از IREM de la Réunion (لینک 2).
همه مقالات پاتریک رافینات در MathémaTICE
الف) مقدمه: از SofusPy تا SofusPyScratch
من چندین مقاله اختصاص داده ام به SofusPy، یک نرم افزار آنلاین که به شما امکان می دهد در بلوک (در مقطع راهنمایی) و در پایتون (در دبیرستان) برنامه نویسی کنید:
در دوره راهنمایی، پسوند Blockly آن برای یک زمینه تفاوت اسکرچ پایتون ریاضی بیشتر از Scratch مناسب است: محاسبه رسمی، بلوک های خاص (افزایش/کاهش/ضرب/تقسیم یک متغیر، افزایش/کاهش یک متغیر بر اساس درصد) و غیره.
در دبیرستان (پیوند)، میتوانید با تکیه بر برنامهنویسی بلاک در پایتون برنامهنویسی کنید: درج ترجمه بلوک(ها) در کد پایتون در حال نوشتن (زمانی که دانشآموزان مشکلات نحوی دارند)، بلوکهای ورودی-خروجی متناسب با توصیههای پایتون ( ورود و نمایش توسط تابعی که پارامترهای آن ورودی های الگوریتم هستند)...
بنابراین، SofusPy پلی بین برنامهنویسی بلوک و پایتون است، اما در واقع پلی بین اسکرچ و پایتون نیست، حتی اگر تا حدی اجازه واردات فایلهای Scratch را بدهد (Scratch 2): سپس با باز کردن آنها به برنامههای Blockly تبدیل میشوند، سپس به سادگی درخواست میکنند. ترجمه به پایتون با استفاده از یک دکمه خاص.
چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که SofusPy به پلی واقعی بین تفاوت اسکرچ پایتون اسکرچ و پایتون تبدیل می شود و در نتیجه برای معلمان ریاضی دبیرستان جذاب تر می شود (با در نظر گرفتن محدودیت های زمانی آنها و "توصیه های" سلسله مراتب آنها)؟ خیلی وقت بود که هیچ راه حلی پیدا نکردم، قبل از اینکه نگاه دقیق تری به نسخه جدید اسکرچ (Scratch 3) بیندازم: در واقع، این نسخه به زبان جاوا اسکریپت (مانند SofusPy) برنامه ریزی شده آموزش برنامه نویسی نوجوانان بود و بلوک آن را به شکلی آماده کرده بود. ویرایشگر اقتباسی از Blockly است. این به من اجازه داد تا رابط SofusPy را توسعه دهم، که باعث میشود کاربر Scratch بلافاصله آماده برنامهنویسی در بلوکها با SofusPyScratch شود.
ب) SofusPyScratch در کالج
سهم اصلی SofusPyScratch در دبیرستان است، با تسهیل ب تفاوت اسکرچ پایتون رنامه نویسی پایتون با استفاده از بلوک ها. با این وجود، گاهی اوقات ممکن است علاقه عملی به طرفداری از SofusPyScratch در کالج وجود داشته باشد.
مثال 1: برنامه های محاسباتی و جبر کامپیوتری
مثال 2: توابع ریاضی و توابع کامپیوتر
ج) SofusPyScratch در دبیرستان
معرفی
مثال 1: حداقل (حداکثر) دو عدد و ورودی-خروجی
مثال 2: میانگین و لیست ها
مثال 3: چند جمله ای های لاگرانژ و محاسبه رسمی
مثال 4: تصویر گرافیکی قانون اعداد بزرگ
د) نتیجه گیری
SofusPyScratch حداقل به خوبی Scratch برای "برنامه تفاوت اسکرچ پایتون نویسی کلاسیک" انجام می دهد، یعنی برنامه نویسی موازی و رویداد محور را حذف می کند. و از آنجایی که ویرایشگر بلوک آن مانند Scratch 3 کار می کند، دانش آموزان بلافاصله با SofusPyScratch عملیاتی می شوند، که با توجه به محدودیت های زمانی معلمان ریاضی دبیرستان مهم است.
در کالج، گاهی اوقات ممکن است سود عملی در حمایت از SofusPyScratch وجود داشته باشد. من دو مثال زدم (برنامه های محاسباتی و محاسبات رسمی، توابع ریاضی).
در دبیرستان، ابزار ترجمه SofusPyScratch اجازه می دهد تا یک انتقال "هموار" از برنامه نویسی بلوکی به پایتون در دبیرستان انجام شود. اما برنامه نویسی بلوکی می تواند در سراسر دبیرستان نیز مفید باشد، همانطور که فعالیت ترمینال S در چند جمله ای های لاگرانژ نشان داده شده است.
این نرم افزار هنوز در حال توسعه است (به ویژه گرافیک)، تفاوت اسکرچ پایتون اما نمونه های مختلف ارائه شده در این مقاله در حال حاضر کار می کنند و در منوی "Demos" موجود هستند. می توان آن را در صفحات حرفه ای من تست کرد (لینک).
یادداشت
[1] من بدیهی است که هیچ مخالفتی با استفاده از توابع ندارم، تفاوت اسکرچ پایتون اما تجربه من به عنوان یک معلم علوم کامپیوتر (در IUT) باعث می شود در مورد اثربخشی معرفی زودهنگام این مفهوم تردید داشته باشم (به جز در مورد خاص "f (x)" ) که دانش آموزان در ریاضی با آن آشنا هستند).
[2] برای این مثال، فرقی نمیکند که یک Scratch Python difference فایل "Scratch 2" یا "Scratch 3" را وارد کنید. اگر برای مثالی دیگر با آن مواجه شویم