loading...

برنامه نویسی ایرانی

بازدید : 28
شنبه 19 اسفند 1402 زمان : 15:31

برای ذخیره داده ها یا نتیجه عملیات خود، به یک رسانه نیاز د نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ارید. این پشتیبانی ها متغیر هستند. این به طور موقت یا دائم مقادیر دستکاری شده در طول اجرای برنامه شما را ذخیره می کند. که به آن نام متغیر می دهد، زیرا حالت آن قابل تغییر است.

اعلان یک متغیر بسته به زبان تغییر می کند. برخی هستند که قبل از آن با پیشوند var و برخی دیگر با نوع آن شروع می شوند.

صحبت از نوع، هر متغیر دارای یک نوع خاص است. ای نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ن برای شناسایی دامنه ای است که در آن مقادیر خود را می گیرد. چندین نوع اساسی وجود دارد (زیرا باید توجه داشت که هنگام نوشتن برنامه های خود می توانید انواع خود را ایجاد کنید):

انواع عددی: int، double، float، long، long int، byte. انواع ارز و تاریخ بخشی از انواع عددی هستند.

انواع الفبایی: کاراکتر، رشته.

نوع بولی: bool.

پایه شماره 9: ساختارهای داده

قبل از اجرای یک دستورالعمل، باید مقادیری را که قر نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ار است در طول این دستورالعمل استفاده کنید، بازیابی کنید. مگه نه ؟ بنابراین دقیقاً این مقادیر باید کجا ذخیره شوند؟

ساختارهای داده دقیقاً برای انجام این ذخیره سازی در میان چیزهای دیگر استفاده می شود. اما این به طور تصادفی انجام نمی شود، یک طبقه بندی دقیق در هنگام ایجاد ساختار ایجاد می شود.

انواع مختلفی از ساختارهای داده مانند لیست ها و جداول وجود دارد که در ادامه خواهیم دید. همچنین انواع کم و بیش پیچیده دیگر مانند نمودارها، پشته ها، فایل ها و غیره. از آنجایی که شما از این ساختارهای داده به طور سیستماتیک استفاده خواهید کرد، ما نگاهی دقیق تر به مهمترین آنها خواهیم داشت.

لیست ها

لیست مجموعه ای مرتب از داده های یک نوع نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان است. تعریف و ویژگی های آن ممکن است از زبانی به زبان دیگر تغییر کند. به عنوان مثال، در برنامه نویسی اسکالا، یک لیست مجموعه ای تغییرناپذیر از داده های یک نوع اس

اصل جدول شبیه به یک لیست است. تفاوت این است نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان که تعداد خطوط از پیش تعریف شده است. شما می توانید یک جدول با چندین ردیف و چندین ستون درست مانند هر جدول ایجاد کنید. درست مانند لیست ها، تعریف و ویژگی های جدول بسته به زبان متفاوت است. به عنوان مثال، در اسکالا، یک آرایه مجموعه ای مرتب و قابل تغییر از مقادیر یکسان است. در اینجا مثالی از اعلان آرایه، درج و خواندن یک مقدار آورده شده است

string[] tab = string new[3];

در مورد آرایه هایی با چندین بعد، دو در این مورد، در اینجا به نظر می رسد:

برنامه نویسی کامپیوتر - آرایه دو بعدی

پایه شماره 10: عملگرها

عملگرها در برنامه نویسی کامپیوتر، مانند آنهایی که در حساب نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان می توانید پیدا کنید، نمادهایی هستند که به شما امکان انجام عملیات را می دهند. اما علاوه بر توابعی که عملگرها در ریاضیات دارند، آنهایی که در برنامه نویسی استفاده می شوند می توانند روی همه انواع متغیرها عمل کنند: بولی، الفبایی و عددی.

اپراتورها می توانند تکی، باینری و سه تایی باشند. یعنی می توانند چندین عملیات مختلف را همزمان انجام دهند.

بیایید به چند مثال اپراتور نگاه کنیم:

«+»، «–»، «x» و «/» عملکردی شبیه به ع نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ملکردهایی دارند که از دوران کودکی خود پیدا کرده‌ایم.

برای تقسیم اقلیدسی با باقیمانده، شما "%" دارید.

برای افزایش یا کاهش یک مقدار، "++" و "-" وجود دارد.

برای تخصیص یک مقدار به یک متغیر یا برای نتیجه یک عملیات یا تعیین اینکه آیا دو یا چند مقدار برابر هستند یا خیر، از «:=»، «==» یا «=» استفاده خواهید کرد.

برای بیان تمایز، از "!=" استفاده می کنید.

برای بیان برتری ">" یا ">=" و برای حقارت، "<" و "<=" است.

عملگرهای بولی عبارتند از: "&&" (و)، "|| " (یا و" ! "(نه)؛

عملگرهای منطقی عبارتند از: "&" (و)، "| » (یا)، «~» (نه) و «^» (NOR یا به زبان فرانسوی «یا انحصاری»).

پس از آن، همچنان باید توجه داشت که معنای عملگرها بسته به زبان برنامه نویسی بسیار متفاوت است. اجازه دهید عملگرها را با مثال هایی در جاوا توضیح دهیم.

نمونه int عمومی (int a, int b) {

int c = 0;

c = a + b;

بازگشت c;

}

در اینجا، ما a و b را اضافه می کنیم تا بر نت نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان یجه در c تأثیر بگذاریم. بنابراین ما از عملگر "+" برای جمع و "=" برای انتساب استفاده می کنیم.

نمونه int عمومی (int a, int b) {

int c = 0;

اگر (a != 0 && b != 0) {

c = a + b;

}

بازگشت c;

}

همانطور که برای مثال قبلی، ما همچنان Programming software for children "a + b" را انجام می دهیم، اما این بار دو متغیر را به آن ارسال می کنیمش

برای ذخیره داده ها یا نتیجه عملیات خود، به یک رسانه نیاز د نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ارید. این پشتیبانی ها متغیر هستند. این به طور موقت یا دائم مقادیر دستکاری شده در طول اجرای برنامه شما را ذخیره می کند. که به آن نام متغیر می دهد، زیرا حالت آن قابل تغییر است.

اعلان یک متغیر بسته به زبان تغییر می کند. برخی هستند که قبل از آن با پیشوند var و برخی دیگر با نوع آن شروع می شوند.

صحبت از نوع، هر متغیر دارای یک نوع خاص است. ای نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ن برای شناسایی دامنه ای است که در آن مقادیر خود را می گیرد. چندین نوع اساسی وجود دارد (زیرا باید توجه داشت که هنگام نوشتن برنامه های خود می توانید انواع خود را ایجاد کنید):

انواع عددی: int، double، float، long، long int، byte. انواع ارز و تاریخ بخشی از انواع عددی هستند.

انواع الفبایی: کاراکتر، رشته.

نوع بولی: bool.

پایه شماره 9: ساختارهای داده

قبل از اجرای یک دستورالعمل، باید مقادیری را که قر نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ار است در طول این دستورالعمل استفاده کنید، بازیابی کنید. مگه نه ؟ بنابراین دقیقاً این مقادیر باید کجا ذخیره شوند؟

ساختارهای داده دقیقاً برای انجام این ذخیره سازی در میان چیزهای دیگر استفاده می شود. اما این به طور تصادفی انجام نمی شود، یک طبقه بندی دقیق در هنگام ایجاد ساختار ایجاد می شود.

انواع مختلفی از ساختارهای داده مانند لیست ها و جداول وجود دارد که در ادامه خواهیم دید. همچنین انواع کم و بیش پیچیده دیگر مانند نمودارها، پشته ها، فایل ها و غیره. از آنجایی که شما از این ساختارهای داده به طور سیستماتیک استفاده خواهید کرد، ما نگاهی دقیق تر به مهمترین آنها خواهیم داشت.

لیست ها

لیست مجموعه ای مرتب از داده های یک نوع نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان است. تعریف و ویژگی های آن ممکن است از زبانی به زبان دیگر تغییر کند. به عنوان مثال، در برنامه نویسی اسکالا، یک لیست مجموعه ای تغییرناپذیر از داده های یک نوع اس

اصل جدول شبیه به یک لیست است. تفاوت این است نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان که تعداد خطوط از پیش تعریف شده است. شما می توانید یک جدول با چندین ردیف و چندین ستون درست مانند هر جدول ایجاد کنید. درست مانند لیست ها، تعریف و ویژگی های جدول بسته به زبان متفاوت است. به عنوان مثال، در اسکالا، یک آرایه مجموعه ای مرتب و قابل تغییر از مقادیر یکسان است. در اینجا مثالی از اعلان آرایه، درج و خواندن یک مقدار آورده شده است

string[] tab = string new[3];

در مورد آرایه هایی با چندین بعد، دو در این مورد، در اینجا به نظر می رسد:

برنامه نویسی کامپیوتر - آرایه دو بعدی

پایه شماره 10: عملگرها

عملگرها در برنامه نویسی کامپیوتر، مانند آنهایی که در حساب نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان می توانید پیدا کنید، نمادهایی هستند که به شما امکان انجام عملیات را می دهند. اما علاوه بر توابعی که عملگرها در ریاضیات دارند، آنهایی که در برنامه نویسی استفاده می شوند می توانند روی همه انواع متغیرها عمل کنند: بولی، الفبایی و عددی.

اپراتورها می توانند تکی، باینری و سه تایی باشند. یعنی می توانند چندین عملیات مختلف را همزمان انجام دهند.

بیایید به چند مثال اپراتور نگاه کنیم:

«+»، «–»، «x» و «/» عملکردی شبیه به ع نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ملکردهایی دارند که از دوران کودکی خود پیدا کرده‌ایم.

برای تقسیم اقلیدسی با باقیمانده، شما "%" دارید.

برای افزایش یا کاهش یک مقدار، "++" و "-" وجود دارد.

برای تخصیص یک مقدار به یک متغیر یا برای نتیجه یک عملیات یا تعیین اینکه آیا دو یا چند مقدار برابر هستند یا خیر، از «:=»، «==» یا «=» استفاده خواهید کرد.

برای بیان تمایز، از "!=" استفاده می کنید.

برای بیان برتری ">" یا ">=" و برای حقارت، "<" و "<=" است.

عملگرهای بولی عبارتند از: "&&" (و)، "|| " (یا و" ! "(نه)؛

عملگرهای منطقی عبارتند از: "&" (و)، "| » (یا)، «~» (نه) و «^» (NOR یا به زبان فرانسوی «یا انحصاری»).

پس از آن، همچنان باید توجه داشت که معنای عملگرها بسته به زبان برنامه نویسی بسیار متفاوت است. اجازه دهید عملگرها را با مثال هایی در جاوا توضیح دهیم.

نمونه int عمومی (int a, int b) {

int c = 0;

c = a + b;

بازگشت c;

}

در اینجا، ما a و b را اضافه می کنیم تا بر نت نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان یجه در c تأثیر بگذاریم. بنابراین ما از عملگر "+" برای جمع و "=" برای انتساب استفاده می کنیم.

نمونه int عمومی (int a, int b) {

int c = 0;

اگر (a != 0 && b != 0) {

c = a + b;

}

بازگشت c;

}

همانطور که برای مثال قبلی، ما همچنان Programming software for children "a + b" را انجام می دهیم، اما این بار دو متغیر را به آن ارسال می کنیمش

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 319
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 259
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 586
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 260
  • بازدید ماه : 4505
  • بازدید سال : 6783
  • بازدید کلی : 34294
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی