یک رابط سرگرم کننده برای برخی، نرم افزار برنامه نویسی برای اسکرچ جونیور برخی دیگر، Scratch در واقع مقداری از هر دو را دارد، زیرا این ابزار مقدمه ای برای برنامه نویسی کامپیوتر برای کودکان ارائه می دهد. بنابراین یک ربات قابل برنامه ریزی با Scratch برای کشف دنیای فناوری اطلاعات کاملاً مناسب است.
دوره آموزشی کودکان ربات قابل برنامه ریزی با اسکرچ
نرم افزار برنامه نویسی اسکرچ چیست؟
Scratch که با همکاری دانشگاهیان آمریکایی توسط MIT ( اسکرچ جونیور موسسه فناوری ماساچوست) توسعه یافته است، یک ابزار انقلابی است که به جوانان اجازه می دهد از یک رویکرد ساده، دلپذیر و موثر برای ایجاد دیجیتال بهره مند شوند.
اسکرچ به دور از درسهای تئوری و تمرینهای دستنویس، نام خود را از تکنیک موسیقی استفاده شده توسط دیجیهای HIP-HOP گرفته است که صفحههای وینیل را روی صفحههای گردان خود به عقب و جلو حرکت میدهند تا صداها را با هم ترکیب کنند.
یک ربات قابل برنامهریزی با Scratch به همین عملیات برنامه نویسی کودکان متکی است: اسکرچ جونیور کاربر از کشیدن و رها کردن آیکونها و سپس قطعات نحو استفاده میکند تا دنبالهای از کد ایجاد کند و دستگاه خود را زنده کند.
دوره برنامه نویسی ربات اسکرچ برای کودکان
دوره آموزشی برنامه نویسی رباتیک برای کودکان
دوره های Algora که به طور مداوم در حال تکامل هستند، با این و اسکرچ جونیور جود یک پیشرفت منطقی را دنبال می کنند و در سه مرحله انجام می شوند: ساخت، برنامه نویسی و در نهایت تست، قبل از انیمیشن.
برای طراحی ربات قابل برنامه ریزی خود با اسکرچ، اسکرچ جونیور کودکان از آجرهایی استفاده می کنند که به طور ویژه طراحی شده اند تا حداکثر امکانات را به آنها ارائه دهند. آنها در سطل های 220 تا 1154 قطعه در رنگ های روشن یا پاستلی ارائه می شوند و حداکثر 60 ترکیب را امکان پذیر می کنند.
علاوه بر آجرهای مکعبی اولیه، کودکان نیم مکعب هایی از اسکرچ جونیور دو نوع اسکرچ جونیور مثلث، چرخ، تبر و ریل در اختیار دارند تا سه بعدی راحت تر کار کنند.
سپس زمان استفاده از نرم افزار Scratch یا Icons فرا م Scratch Junior ی رسد تا ارتباط علت و معلولی بین خطوط کد تولید شده و حرکات یا اقدامات انجام شده توسط ربات را درک کنید.
یک رابط سرگرم کننده برای برخی، نرم افزار برنامه نویسی برای اسکرچ جونیور برخی دیگر، Scratch در واقع مقداری از هر دو را دارد، زیرا این ابزار مقدمه ای برای برنامه نویسی کامپیوتر برای کودکان ارائه می دهد. بنابراین یک ربات قابل برنامه ریزی با Scratch برای کشف دنیای فناوری اطلاعات کاملاً مناسب است.
دوره آموزشی کودکان ربات قابل برنامه ریزی با اسکرچ
نرم افزار برنامه نویسی اسکرچ چیست؟
Scratch که با همکاری دانشگاهیان آمریکایی توسط MIT ( اسکرچ جونیور موسسه فناوری ماساچوست) توسعه یافته است، یک ابزار انقلابی است که به جوانان اجازه می دهد از یک رویکرد ساده، دلپذیر و موثر برای ایجاد دیجیتال بهره مند شوند.
اسکرچ به دور از درسهای تئوری و تمرینهای دستنویس، نام خود را از تکنیک موسیقی استفاده شده توسط دیجیهای HIP-HOP گرفته است که صفحههای وینیل را روی صفحههای گردان خود به عقب و جلو حرکت میدهند تا صداها را با هم ترکیب کنند.
یک ربات قابل برنامهریزی با Scratch به همین عملیات برنامه نویسی کودکان متکی است: اسکرچ جونیور کاربر از کشیدن و رها کردن آیکونها و سپس قطعات نحو استفاده میکند تا دنبالهای از کد ایجاد کند و دستگاه خود را زنده کند.
دوره برنامه نویسی ربات اسکرچ برای کودکان
دوره آموزشی برنامه نویسی رباتیک برای کودکان
دوره های Algora که به طور مداوم در حال تکامل هستند، با این و اسکرچ جونیور جود یک پیشرفت منطقی را دنبال می کنند و در سه مرحله انجام می شوند: ساخت، برنامه نویسی و در نهایت تست، قبل از انیمیشن.
برای طراحی ربات قابل برنامه ریزی خود با اسکرچ، اسکرچ جونیور کودکان از آجرهایی استفاده می کنند که به طور ویژه طراحی شده اند تا حداکثر امکانات را به آنها ارائه دهند. آنها در سطل های 220 تا 1154 قطعه در رنگ های روشن یا پاستلی ارائه می شوند و حداکثر 60 ترکیب را امکان پذیر می کنند.
علاوه بر آجرهای مکعبی اولیه، کودکان نیم مکعب هایی از اسکرچ جونیور دو نوع اسکرچ جونیور مثلث، چرخ، تبر و ریل در اختیار دارند تا سه بعدی راحت تر کار کنند.
سپس زمان استفاده از نرم افزار Scratch یا Icons فرا م Scratch Junior ی رسد تا ارتباط علت و معلولی بین خطوط کد تولید شده و حرکات یا اقدامات انجام شده توسط ربات را درک کنید.